Made by ProBrain
fietskrat
trapsensor
motor
accu + elektronica

De techniek van de PIX-e is opgebouwd uit 3 componenten: 1. Motor 2. Accu + Computer/elektronica 3. Trapsensor Dit geheel wordt aangevuld met een handige kleine voordrager met daarop een houten krat waarin de accu, de computer en alle andere elektronica zijn verwerkt. De motor is een elektromotor die met een ketting verbonden is met het achterwiel. De techniek is eenvoudig, efficiënt maar vooral betrouwbaar. Dankzij een ingenieus systeem van reductietandwielen ontstaat 250 Watt motorvermogen. En als je wilt, is er ook nog een optionele afstandbediening. Dan kun je zonder sleutel je PiX-e aan- en uit zetten zonder sleutel?

Techniek

Basiscomponenten

De accu is een li-ion accu met een vermogen van 9 Ampère. Gecombineerd met de 24 Volt spanning geeft dit een accukracht van 200 Wattuur (per accupack). Daarmee kun je heerlijk ondersteund fietsen van 35 tot 105 km kilometer (afhankelijk van je stijl, het weer, en de route die je fietst en het aantal accupacks die je kiest). Uiteraard zijn er na een bepaalde afstand beperkingen maar het geeft je voldoende ondersteuning om snel en efficiënt naar je werk, naar school of naar je vrienden te gaan. En als je dan weer thuis bent laad je de accu weer op met de bijgeleverde acculader.

Accu

The Power of the PiX-e



De computer is smart en geeft, afhankelijk van jouw traptempo, de nodige ondersteuning. Deze ondersteuning zorgt er voor dat je binnen de kortste tijd op een snelheid van 18 a 19 km per uur zit. Wil je nog sneller dan kan dat door beide turbo- boost-knoppen in te drukken met je duimen. Dan loopt het tempo op naar circa 25 km per uur. Het bereik van de accu wordt dan wel aanzienlijk minder want de turbo-boost kost veel energie. Maar dat is een kwestie van ontdekken. De computer bestaat uit een speciaal geprogrammeerde Arduino-unit die verbonden is met het besturingssysteem.

Artificial Intelligence

Het geheim van de PiX-e



Voor de veiligheid is de turbo-boost zo uitgevoerd dat je met beide handen aan het stuur moeten zitten om beide boost-knoppen tegelijkertijd in te drukken. Dit om te voorkomen dat jij als moderne fietser met je telefoon bezig bent als je supersnel over de weg fietst. Daarnaast is het inmiddels verboden om met je fiets in de hand te fietsen. (boete in 2019 is € 95,-) En als je 25 km/h gaat fietsen moet je je aandacht bij het fietsen hebben en niet bij iets anders. Rij MONO..

Veiligheid

Rij MONO



Normale elektrische fietsen hebben een digitale display. Daarmee kunnen allerlei interessante weetjes worden uitgelezen (bijvoorbeeld: wat is mijn gemiddelde snelheid, hoever kan ik nog fietsen met ondersteuning, hoe laat is het, hoe ver heb ik gefietst en ga zo maar door) Ook kan de bestuurder de ondersteuningsniveaus zelf kiezen. De PiX-e heeft dat niet omdat wij denken dat dat allemaal overbodige informatie is. Wij laten de computer beslissen wat er met je fiets gebeurt. En google weet prima hoe ver je hebt gefietst en hoe laat het is. En jij weet zelf heel goed hoever je nog kunt fietsen met ondersteuning. Er is slimme software toegevoegd aan de PiX-e die er voor zorgt dat jij ongestoord kunt fietsen en maximaal kunt genieten van je rit. Snel, efficiënt en soms met een turbo- ondersteuning. Dus geen knopjes om de ondersteuning te reguleren. Alleen de turbo- boost vereist het gebruik van knopjes.

Geen display?

De zin en onzin van displays



De accu van een PiX-e is net als alle batterijen een verzameling chemische stoffen die het milieu kunnen belasten als je er niet goed mee omgaat. De accu maakt het fietsen daarentegen weer heel interessant want fietsen is tenslotte veel beter voor het milieu dan het openbaar vervoer of een auto. Het stimuleren van fietsen, ook met elektrische fietsen, zal een impuls zijn voor het milieu. Wat is er nu beter dan je eigen spierkracht combineren met de energie van je elektrische PiX-e.

Milieu

Draag je steentje bij

 
turbo-boost
Techniek
fietskrat
trapsensor
motor
accu + elektronica

De techniek van de PIX-e is opgebouwd uit 3 componenten: 1. Motor 2. Accu + Computer/elektronica 3. Trapsensor Dit geheel wordt aangevuld met een handige kleine voordrager met daarop een houten krat waarin de accu, de computer en alle andere elektronica zijn verwerkt. De motor is een elektromotor die met een ketting verbonden is met het achterwiel. De techniek is eenvoudig, efficiënt maar vooral betrouwbaar. Dankzij een ingenieus systeem van reductietandwielen ontstaat 250 Watt motorvermogen.

Techniek

Basiscomponenten

De accu is een li-ion accu met een vermogen van 9 Ampère. Gecombineerd met de 24 Volt spanning geeft dit een accukracht van ca 200 Wattuur. Daarmee kun je heerlijk ondersteund fietsen van 35 tot 105 km kilometer (afhankelijk van je stijl, het weer, en de route die je fietst en de accusamenstelling die je kiest). Uiteraard zijn er na een bepaalde afstand beperkingen maar het geeft je voldoende ondersteuning om snel en efficiënt naar je werk, naar school of naar je vrienden te gaan. En als je dan weer thuis bent laad je de accu weer op met de bijgeleverde acculader.

Accu

The Power of the PiX-e



De computer is smart en geeft, afhankelijk van jouw traptempo, de nodige ondersteuning. Deze ondersteuning zorgt er voor dat je binnen kortste tijd op een snelheid van 18 a 19 km per uur zit. Wil je nog sneller dan kan dat door beide turbo- boost-knoppen in te drukken met je duimen. Dan loopt het tempo op naar circa 25 km per uur. Het bereik van de accu wordt dan wel aanzienlijk minder want de turbo-boost kost veel energie. Maar dat is een kwestie van ontdekken. De computer bestaat uit een Arduino-unit die verbonden is met het systeem. Dankzij kunstmatige intelligentie weet de computer wanneer het tijd is om actief voor jou aan het werk te gaan.

Artificial Intelligence

Het geheim van de PiX-e



Voor de veiligheid is de turbo-boost zo uitgevoerd dat je met beide handen aan het stuur moeten zitten om beide boost-knoppen tegelijkertijd in te drukken. Dit om te voorkomen dat jij als moderne fietser met je telefoon bezig bent als je supersnel over de weg fietst. Daarnaast is het inmiddels verboden om met je fiets in de hand te fietsen. (boete in 2019 is € 95,-) En als je 25 km/h gaat fietsen moet je je aandacht bij het fietsen hebben en niet bij iets anders. Rij MONO..

Veiligheid

Rij MONO



Normale elektrische fietsen hebben een digitale display. Daarmee kunnen allerlei interessante weetjes worden uitgelezen (bijvoorbeeld: wat is mijn gemiddelde snelheid, hoever kan ik nog fietsen met ondersteuning, hoe laat is het, hoe ver heb ik gefietst en ga zo maar door) Ook kan de bestuurder de ondersteuningsniveaus zelf kiezen. De PiX-e heeft dat niet omdat wij denken dat dat allemaal overbodige informatie is. Wij laten de computer beslissen wat er met je fiets gebeurt. En google weet prima hoe ver je hebt gefietst en hoe laat het is. En jij weet zelf heel goed hoever je nog kunt fietsen met ondersteuning. Er is kunstmatige intelligentie toegevoegd aan de PiX-e die er voor zorgt dat jij ongestoord kunt fietsen en maximaal kunt genieten van je rit. Snel, efficiënt en soms met een turbo- ondersteuning. Dus geen knopjes om de ondersteuning te reguleren. Alleen de turbo- boost vereist het gebruik van knopjes.

Geen display?

De zin en onzin van displays



De accu van een PiX-e is net als alle batterijen een verzameling chemische stoffen die het milieu kunnen belasten als je er niet goed mee omgaat. De accu maakt het fietsen daarentegen weer heel interessant want fietsen is tenslotte veel beter voor het milieu dan het openbaar vervoer of een auto. Het stimuleren van fietsen, ook met elektrische fietsen, zal een impuls zijn voor het milieu. Wat is er nu beter dan je eigen spierkracht combineren met de energie van je elektrische PiX-e.

Milieu

Draag je steentje bij

 
turbo-boost
Techniek